2010. február 6., szombat

horgolás

az úgy volt......
hogy a waldorf babák hajához klasszikus iskola szerint egy alapot kell horgolni, amibe aztán belesubázza az ember(lánya) a hajszálakat. Eddig minden alkalommal amikor ehhez a fázishoz értem, megkértem valakit hogy ugyan horgolna már nekem egy ilyen sapifélét. Idén mikor Iván fiam szülinapjára készítettem egy fiú babát, megint hirtelen égető lett, hogy valaki horgoljon nekem. Nagy szerencxse, hogy legkedvesebb barátnémtud horgolni. Vállalta is de úgy esett, hogy mire mentem a hrogolmányért, még nagyon az elején járt. A gyerekek türelmét meg épp nem lehetett már tovább terhelni, ezért rövid rágódás után úgy döntöttem itt az idő, meg kell oldjam magam. Rám maradt a sapi utolsó 3-4 sora.
Rettenetes kínokat éltem át az éjszaka közepén,mert bizony nagyon nem akart sikerülni. Hihetetlen görcsösen fogtam a tűt, minden szem olyan szoros volt, hogy egy egy szem lehorgolás egy foghúzással ért fel.
Végül kész lett a nagyon ronda, de a célnak tökéletesen megfelelő darab.
Valahol ezen a ponton történhetett. Egyszerűen nem tudtam lekattanni a témáról és tovább és tovább bogarásztam a neten és csak horgoltam és horgoltam.
Hamar rájöttem, hogy könnyebben boldogulok az angol leírásokkal.
A legnagyobb segítségemre ez a honlap volt, ahol nem csak az összes öltés van meg képes magyarázattal és a hozzá tartozó angol rövidítéssel, de számtalan ingyenesen letölthető nagyon precízen megírt leírás is.
Mást se csinálok két hónapja, csak horgolok  és mintákat keresgélek.
tele vagyok épp el kezdett félkész kis virágokkal, mintákkal, próbákkal.
De már elkészültem 3 saját fejből készített sapival(játékbabára) egy szép kagylómintás sállal, egy virágos,leveles fejpánttal, egy horgolt babaruhával és egy részben horgolt,részben varrt babaruhával.
Ezenkívűl jó pár labda és 2 korona is készült. Sajnos nincs mindenről kép.
Mostanra egy kicsit enyhült az őrület és már képes vagyok néha nem horgolni.
Elképesztő, hogy milyen gyorsan tanultam. Én magam is meglepődtem, de most nagyon élvezem.
Csak azt sajnálom, hogy nem vagyok ráérő nyugdíjas :D
egyedül a cipőkkel nem boldogulok. de talán azért mert mindig kisebbet akarok készíteni mint amit a minta ír, ahhoz viszont még túl kezdő vagyok hogy csak úgy hasraütés szerűen kisebbítsem a munkadarabot.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails