2010. február 17., szerda

kézimunkától sportsérülés

Nos ez is csak velem történhet meg, bár erősen gyanítom más is járt már így, csak lehet ő nem lepődött meg.
Az történt, hogy a tavaszi bazárra készülődvén, meg kellemes délután okán is mütyürkézős délutánt szerveztünk ovis szülőkkel. Kitaláltam, hogy csináljunk olyan helyes kis nemez virágokat, amit tavaly még Nyaginál  láttam és azon nyomban bele is szerettem. Ezt a gyerekek is tudják csinálni, gyorsan sok mutatós darab készíthető.
Így is lett. Sütöttünk pizzát ebédre a gyerekeknek, megetettük őket aztán hozzá láttunk. Sorba masszíroztuk az üveggolyókra a szép szines gyapjút. A gyerekek egy-két darab után megunták és mentek játszani,mi anyukák meg mint a fonóban igazán jól elvoltunk az aktuális pletykákkal és egyéb fontos megbeszélni valókkal. Közben meg járt a kezünk persze.
Már ott az oviban is volt néha olyan érzésem, hogy ki kéne nyújtózkodni, de mire megtettem már nem igazán hozta meg a várt eredményt. Gondoltam sebaj majd csak kialaszom a 3 óra görnyedést éjjel.
Hát nem. Egyre határozotabb lett a probléma: igen komoly vállfájás/vállizomgörcs?. Masszírozás nem segített, fastum gél nem segített, forró fürdő nem segített. Másnap reggel kisséfélrebillent fejjel érkeztem az oviba. Igen, igen sikerültmeghúznom vagy mit csinálnom a vállammmal,pusztán nemezeléssel. Akkor az egyik anyuka elmondta, hogy kézműves táborban voltak nyáron és ott nemezelés előtt a hölgy aki vezette a foglalkozást mindig komoly bemelegítést tartott. hoppá!
Nos ennek már egy hete és kb ma tartok ott, hogy nem kell fájdalomcsillapítót bevennem ahhoz, hogy élni tudjak.Körbe kérdeztem táncos ismerőseimet, akik felvilágosítottak, hogy ilyenkor egyetlen gyógymód van a pihenés, de egy-két(!!!) hétig mindenképp eltart.
Persze nem pihenek. Horgolok és görnyedek továbbra is, de már csak a fájdalom okán, elkezdtem figyelni magam. Rettenetes megfigyeléseket tettem. Nem elég hogy görnyedek, a nagy koncentrálásban még a vállamat is folyton felhúzva és befeszítve tartom. Mikor észre veszem mindig megpróbálom ellazítani és leengedni, de hihetetlen gyorsan visszaáll.  A görnyedést nem tudom hogyan lehetne kiküszöbölni, hiszen mindenképp lefele kell néznem,de azért egyenesebben ülhetnék.
Szóval kedveseim a tanulság: előtte bemelegítés és teljes testtudatosság kézimunka alatt is!!!:D
csak lazán, hátak egyenesek mintha aranyszálon lógatna minket valaki a mennyből, vállak lazán leeresztve, gyakori fejkörzés vagy kinek mi tetszik

2 megjegyzés:

  1. Nekem például nem mindegy, hol kézimunkázok. Például széken ülve kötni nem vagyok hajlandó, ugyanaz történik velem, mint veled. Viszont ha kitámasztom a hátam, vagy törökülésben egyenesen ülök, akkor órákig megy. Nálunk most nagy divat a fakírmatrac (kisebb méretű vékony matracon sok-sok műanyag szögecske), nekem is van, 10 perc fekvés rajta és a fájdalom huss, tovaszállt az izmaimból. :) Jobbulást!

    VálaszTörlés
  2. szépek a munkáid, de nekem nem lenne hozzá türelmem

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails