2010. június 7., hétfő

Iván mamusza


Jó rég volt már mikor öcsém meglepett egy Fiskars szabóollóval. Nagyon boldog voltam, amíg ki nem derült, hogy egy balkezes ollóról van szó. Az ember lánya nem kap minden héten ilyen klassz szaóollót és bioza nem is mindig engedheti meg magának az ilyen drága holmit. Eléggé elkámpicsorodtam, amikor kiderült, hogy ez a darab számomra használhatatlan. Úgy 1-2 hónappal ezelőtt, valamelyik kacatos ládámból előkerült ez az olló.
Sose használtam, mert ugye egy ennyire kézhez idomított ollót nem lehet a másik kézzel használni. Nézegettem, vigyorogtam, sóhajtoztam. Közben kiderült, hogy kedves barátném a férjével járt ugyanígy. Mármint a férjétől kapott balkezes ollót, holott ő is jobbkezes. Röhögtünk, mert eddig azt hittük mindketten, hogy egyedül velünk történhet ilyen börleszk sorscsapás.
 Gondoltam eladom. De hát hiába nem használtam, mégiscsak használtnak minősül. Sajnáltam elkótyavetyélni a kincset(hogy számomra használhatatlan az mellékes) 2 db ezresért. Azt találtam ki, hogy inkább elcserélem. A pénz sokszor olyan értéktelen, egyáltalán nem képviseli az érte vett dolog értékét. Ha meg eladsz ez sokkal jobban érződik. Egy azonos értékű tárgy már sokkal másabb.
Így esett, hogy sikerült elcserélnem az ollót fél kiló merinó gyapjú fonalra :) Nagyon elégedett vagyok és ami a legjobb a másik oldal is nagyon elégedett.
A fonal nagy része egyenlőre csak vár. Direkt motringban kértem, mert festeni akarom, de nem nagyon mertem még hozzányúlni.
Közben találtam egy pofon egyszerű papucs leírást a neten és mindenképp ki kellett próbálnom. Csináltam is magamnak egy papucsot, aztán még egyet a lányomnak és akkor már a fiamnak is kellett egy. De neki nem akartam ugyanolyan színűt mint a lányoké, meg fehéret se, más színű fonalam viszont nem volt. No akkor eszembe jutott a gyapjú. Le is tekertem 10 dkg-t belőle és belemártottam egy lábos forró vízbe amibe egy csomag ezüstszürke Columbus ruhafestéket tettem. A csomagolás alapján ez a festék éppen 10 dkg holmi befestésére elegendő.
Nos amint beleraktam a fonalat a vízbe, abban a pillanatba eltűnt az összes szín a vízből, pedig a fonal felső fele még nem is volt vizes. Hát így esett, hogy lett 10 dkg szürke cirmos kétágú merinó gyapjú fonalam.
Nagyon tetszik és a leendő mamusz tulajdonosa is elégedett a színnel.

Már nem emlékszem hol jött szembe ez a leírás, de valahol a neten. Rendkívül egyszerű, így aztán egyszer elolvastam és többször nem is kellett visszanéznem, ezért se emlékszem hol is volt már.
Így készül:
1: Körbe horgolsz 9 erp-t,
2: minden szembe 2 erp (18erp)
3: [1 erp, szaporítás] ezt ismétled végig (27 erp)
ezen a ponton érdemes rápróbálni a lábfejre az enyhén kupak formájú horgolmányunkat. ha a lábujjakat eltakarja akkor már jó. Ha még túl kicsi akkor horgoljunk még egy sort szaporítás nélkül, ha nem elég tág akkorszaporítsunk minden 3. szembe. Én egy kicsit fiúsabbat akartam, nem annyira nyitottat mint magamnak ezért még 2 sor erpt horgoltam hozzá.
A következő sort nem horgoljuk teljesen körbe, hanem az utolsó 5-8 szem előtt megfordulunk, 3lsz magasítás, majd minden szembe horgolunk 1 erp , amíg el nem érünk a csonka kör másik végére.
Itt megint megfordulunk 3lsz magasítás 1erp minden szembe végig. Addig ismételjük ezt amíg a mamuszkánk elég hosszú lesz, azaz elér a sarkakig és hátul a saroknál össze is ér. Az én 26os lábú fiamnak ez 6 csonka sort jelentett.
Ha ezzel megvagyunk varrjuk vagy horgoljuk össze hátul a sarokrészt, végül egy sor rp-val csináljuk meg a szegélyt. Én horgoltam még erre a szegélyre egy kör hp-t úgy hogy nem a szembe öltöttem hanem a pálca törzsébe jobbról balra. Hivatalos nevén: színoldalán domború hamis pálca.
no így néz ki kilapítva.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails