2010. október 29., péntek

Iván 4 éves

a sok más mellett ezt a korona sapkát kapta tőlem. :)
a Barka pihe puha felhő fedőnevű fonalából készült. Valami csoda ez a fonal. 100% merinó gyapjú és mégis mintha selymet tapintanál. Speciális sodrása miatt van egyfajta rugalmassága is. Lazán kell horgolni 4es tűvel.
Rajongó lettem.Még jó hogy magamnak és lányomnak is rendeltem a fonalból, szóval lesz még vele dolgom.
Maga a minta saját kreálmány. Még tavaly láttam hasonlóról képet, kerestem is hozzá leírást, de csak fizetősek vannak. Nem sajnálnék pár dollárt egy jó horgolós mintáért, de nekem ez a neten vásárlás nagyon macerás, mert a bankszámlámon általában egy fillér sincs. Egyszerűbb volt kitalálni egy saját mintát.

2 részből áll a sapka:
1. a sapka. ehhez kellett 50g(egy gombolyag) sötétbarna felhő
végig rövidpálcákkal akartam menni, de aztán meguntam és félúton egyráhajtásos pálcákra váltottam amivel sokkal gyorsabban lehet haladni.
Hogy ne látszódjon a körök kapcsolódása által kirajzolt csík, inkább spirálban mentem körbe körbe, sorjelölőt használva.
Az első körbe 6 szemet horgoltam, majd 12, 24,24, (minden 2. szembe szaporítás)36, 36,(minden harmadik szembe szaporítás)48,48,(minden 4. szembe szaporítás)60,60,(minden 5. szembe szaporítás)72.
Mikor elértem a 72 szemet már nem szaporítottam csak horgoltam körbe körbe, amíg el nem értem a nekem tetsző méretet(mellesleg szerintem kicsit túl hosszú lett, valószínű majd rövidítek rajta a jövőben).

2. a korona rész (kb 20-30g zöld felhő+ kevéske kék)
Horgoltam 4 nagyobb és 4 kisebb háromszöget, felváltva összekapcsolva őket.
1. kör: 6rp
2. kör: 3rp, 1rp, 3rp, 1 rp, 3rp, 1rp (12szem) itt már kialakul a háromszög forma. innentől kezdve, mindig csak a csúcsokba szaporítunk 3-3 szemet.
Ma már úgy gondolom szebb lett volna a végeredmény ha a 3rp helyett az 1rp 2lsz 1rp mintát horgolom, aztán a további körökben, pedig mindig a 2 lsz adta hurokba öltöm az 1rp 2lsz 1rp mintát.Ez hegyesebb, szebb csúcsot adott volna.
3. kör: 18 szem
itt a kis háromszög kész is
a nagyhoz kell még két kör ugyanezen elv alapján: 4. kör: 24szem, 5. kör:30 szem

a háromszögeket horgolás közben kapcsoltam össze, mindig egy csúcsnál
A kis háromszög oldala 7 szem, a nagyé 11, így együtt 18 szemet adnak. Ezt éppen 4szer ismételtem, hogy kiadja a 72-őt.
innen még jó ár sor rp-t horgoltam körbe körbe zölddel, így lett teste a csúcsoknak.

összeállítás:
a korona részt ráhúztam a sapkára és minden egyes zöld szemet egy barnához rendelve, a kék fonallal félpálcákkal összehorgoltam.
végül ugyanezzel a kékkel a korona felső szegélyét is rp-kal kereteztem.
a csúcsokba: 1rp 2lsz 1rp hajlatokba: ug2 1erp ug2

Mivel a fonal is nagyon rugalmas és a horgolás is eleve jól nyúlik, ez a sapi egy felnőttnek is remek. Felnőttnek nem is hosszú, meg egy felnőtt fején jobban kifeszülnek a korona csúcsai is, nincs ez a visszakunkorodás.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki, ügyes vagy. Szerintem nem is kell venned mintát,mert ez nagyon jó lett. Bár én nem tudok horgolni:( De a széphez van érzékem:) Boldog szülinapot a picurnak:)

    VálaszTörlés
  2. Isten éltesse Ivánt! Nagyon tuti ez a koronás sapi. Sajnálom, hogy nem tudom megcsinálni, az enyémek is biztos értékelnék...

    VálaszTörlés
  3. Kikocs, csinálj nekik filcből, gatyagumival a hátulján. Hanának tavaly olyat csináltam. Azt hiszem élete egyik legeltaláltabb ajándéka volt.
    És nagyon egyszerű, még csak varrógép se kell hozzá, csak pár kézi öltés.
    Majd csinálok róla posztot, hogyan is

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails